Sponzen Ridder

dit is steeds meer een blog, dan wel een homepage

woensdag, november 14, 2007

Prijszetting

Als ik nog eens veel tijd heb, ga ik hier eens preken over prijszetting.

Ik zocht bv. een vervangbatterij voor het fototoestel, BP-511 om precies te zijn.

Tring, tring.
Winkel 1: €97,00
Winkel 2: €88,00
Konijnenberg: €66,00 maar wel in Turnhout afhalen.
Winkel 3: €97,00 maar we hebben hier de HAMA versie voor €29,00. Dat blijkt een soort wit product te zijn.

Dat wil zeggen: 30 euro voor de batterij en 60 voor de merknaam. Niet slecht bezig, die marketeers.

O ja, bij amazon kost een originele batterij 47 dollar, maar ja, een dollar is tegenwoordig véél meer waard dan een euro.


4 Comments:

At 4:04 p.m., Anonymous Anoniem said...

Ik vind op geheugenkaart.be (in Putte): "BP-511A - Peva Li-ion batterij vervangt Canon BP-511 en BP-511A" aan 23 Euro...

 
At 7:49 p.m., Anonymous Anoniem said...

Goedenavond,

47$ is ongeveer 32 €, dus dat is wel een zaakje natuurlijk. Wat de merknaam HAMA betreft, die maken degelijk materiaal, ik heb twee HAMA telescopen met motor en mag niet klagen.

Vriendelijke groet van de Spaanders voor de Vlaanders

 
At 10:07 a.m., Anonymous Anoniem said...

8 EUR/stuk op www.akkuinternational.de

Ik ga geen kwaliteit garanderen maar ik heb er al enkele jaren 2 in gebruik en ze doen het even goed als de 3 'echte' accu's.

En voor dat geld kan je er natuurlijk altijd een paar extra kopen voor mocht er een slecht exemplaar tussenzitten.

 
At 4:19 p.m., Blogger Sponzen ridder said...

Bedankt! Ongelooflijk hoe groot die prijsverschillen zijn.

Ik heb de HAMA batterij gekocht om zaterdag alvast wat amateuristische foto's op de diplomauitreiking te trekken.

 

Een reactie posten

<< Home