Sponzen Ridder

dit is steeds meer een blog, dan wel een homepage

woensdag, april 18, 2007

Koffie

Vreemd. Als ik in de vroege namiddag (of avond) een kop koffie drink, dan krijg ik een onweerstaanbare drang naar een dutje.

En als ik mij dan neerleg, dan ga ik voor een heerlijke, dromenloze slaap.

Fysicochemisch mag dat niet, omwille van de cafeïne, maar het overkomt me vaak.

Een mens is een soort zoogdier en dus trainbaar. Misschien heb ik zo vaak koffie gedronken wanneer ik slaperig werd, dat ik het nu met slapen associeer?


3 Comments:

At 10:17 p.m., Anonymous Anoniem said...

Wel Sponzen Ridder,

Ik heb net hetzelfde voor! Voor de middag word ik fris van een glas koffie, in de namiddag word ik er suf van en verkies ik Pepsi.

 
At 10:27 p.m., Blogger Sponzen ridder said...

Pepsi Max, doet het dan voor mij. Wierd.

 
At 8:33 a.m., Anonymous Anoniem said...

Idd, mij overkomt dat ook.
's morgens word ik er wakker van en 's namiddags val ik er van in slaap. Vraag me af wat daar de verklaring voor is...
De ouderdom?

 

Een reactie posten

<< Home