Sponzen Ridder

dit is steeds meer een blog, dan wel een homepage

woensdag, maart 28, 2007

Taal

Vorige weekend wandelde ik vrolijk langs de vrachtwagen van een terrasbouwende tuinman. Op zijn Collstrop bolide stond de slogan
"Omdat uw tuin 'hout' waard is."
Het regende pijpe(n)stelen en dus nam ik rap een kiekje van deze nerdy slogan. In de zin van: deze mens komt alleen in tuinen die het verdienen om zijn hout te kunnen dragen?

Pas vijf minuten later viel mijn frank. Collstrop is een bedrijf uit West-Vlaanderen (het ligt langs de tapijtensnelweg), en dààr is dat natuurlijk een goeie woordspeling.

Nu ja, goed.


2 Comments:

At 9:14 a.m., Anonymous Anoniem said...

Ik snap de link met "l'oreal" niet goed... L'or : goud, ergens is de connectie er wel, maar verder...?

 
At 10:05 a.m., Blogger Sponzen ridder said...

"Want ik ben het waard" is de langlopende slogan van l'Oreal. Het is duidelijk al lang geleden sinds je nog eens fond de teint hebt aangebracht.

 

Een reactie posten

<< Home