Sponzen Ridder

dit is steeds meer een blog, dan wel een homepage

zaterdag, maart 24, 2007

Serieuze mensen

Wij zijn serieuze mensen.

Zo hou ik bv. erg veel van computers, maar niet van computerspellekes. Ze maken mij te veel lawaai. Computerspellekes zonder geluid, dat gaat nog; en ook met liefst niet meer dan 3 knoppen. Dus geen playstations, xboxi, gamecubes in dit huis.

En toch, sinds gisteren staat hier [en dat is in het geval van dit apparaat zeer letterlijk te nemen] een PS3 te blinken. Inconsequent?
Licht
De clou is dat, in tegenstelling tot de XBox die PC-hardware bevat, de Playstation3 een Cell processor bevat. Dat is een keikoel, supergaaf, meganieuw processor concept, gebouwd rond een centrale powerpc en met 8 fijne vectorvrienden errond. Dit overgoten met een saus van geheugen en bandbreedte, moet van de Cell architectuur een superieure rekenmachine maken. Spelcomputers bereiden nog steeds de weg van de technologische vernieuwing, weet u wel.

Enfin, we hebben op school een onderzoeksproject rond/met die beruchte Cell, en de Playstation is de goedkoopste manier om er hardwarematig aan te geraken. Linux op je gameconsole, zoals gezegd houden we van computers. Wel jammer dat ik hier geen USB toetsenbord heb liggen.


7 Comments:

At 4:19 p.m., Anonymous Anoniem said...

betaald de school dan ook de PSIII ?

 
At 5:13 p.m., Blogger Sponzen ridder said...

Het project, niet de school (onze directeur zou nogal lachen).

Het nadeel is dat hij na dit weekend quasi permanent als desktop op het werk gaat staan...

 
At 10:47 a.m., Anonymous Anoniem said...

Dus dit weekend is het volop bèta testen geblazen bij de Sponzen Ridder?

 
At 12:56 p.m., Blogger Maarten Cannaerts said...

en moet de school - excuseer het project - dan ook niet zeer snel een 42 inch LCD HDMI scherm kopen om die processor goed te zien werken?
Onderzoek doen lijkt mij hoe langer hoe boeiender te worden :-p

 
At 3:56 p.m., Blogger Sponzen ridder said...

Die komen er aan. Wel niet 1x42 inch, vrees ik. Eerder 2x21.

Intussen heb ik al veel geleerd over home-media centers.

 
At 10:10 p.m., Anonymous Anoniem said...

dual screen gamen op PS3 dus...
wanneer mag ik afkomen? ^_^

ik ben keigoed in race- en sla-elkaar-in-mekaar-spelletjes

bij deze daag ik de ridder uit tot een PS3-duel met een spel naar keuze (uiteraard ook voor de bevordering van "het project")

 
At 10:53 p.m., Blogger Sponzen ridder said...

Hm, in elkaar geranseld worden door een meisje. Daarvoor nemen wij natuurlijk projectmedewerkers aan!

 

Een reactie posten

<< Home