Sponzen Ridder

dit is steeds meer een blog, dan wel een homepage

donderdag, april 27, 2006

Laptop

Als ik rond kijk, dan zie ik veel mensen met een laptop en weinig mensen die deze ook als draagbaar device gebruiken. Hun speelgoed weegt soms 7 kilo, kan met moeite een half uur werken of brandt van hitte blaren in hun benen.

Zelf gebruik ik een soort ultra portable die klein,licht en zuinig is (13" scherm). Heerlijk.

Maar de Wereld is tegen mij. Overal duiken toepassingen op die ik niet wil en die liters stroom verbruiken. Draadloze internetkaartjes die kweenieoehard opwarmen. En het ergerlijkste: op bijna elke internet pagina staat wel een flash-appletje dat meteen 100% van de computertijd opeist. Zo slaagde ik er gisteren niet eens in om langer dan een half uur op autozone.be rond te hangen, zonder dat mijn Firefox schijnbaar vastliep. Supergoeie site, onbruikbaar door reclame. En aan 100% belasting is ook mijn computertje na een dik uur leeg.

Conclusie: dank voor browsers met extensies. Zoals het superhandige Flashblock. Dat vervangt elke flash animatie door een (mooie) knop. Je kan met die knop de flash toch nog inladen of zelfs flash toelaten voor de betreffende site. Handig voor sites met flash-menu's. Allen daarheen!


2 Comments:

At 11:52 a.m., Anonymous Anoniem said...

Mijn 12inch powerbook is ook erg zuinig, redelijk koel (tenzij je zwaar gaat photoshoppen) en heel licht. Alleen om beelden te bewerken vind ik die 12" toch een beetje te min. Soms droom ik van een extern 23" scherm... (Soms droom ik ook van naakte vrouwen hoor.)

 
At 2:41 p.m., Blogger Sponzen ridder said...

Het probleem voor beeldbewerking is vooral ook de kleurechtheid van die (kleine) schermpjes. Voor de rest is het inderdaad veel zoomen.

De kunst is om een vrouw te vinden mét zo een scherm?

 

Een reactie posten

<< Home