Sponzen Ridder

dit is steeds meer een blog, dan wel een homepage

dinsdag, april 25, 2006

Grappig/niet grappig

Straf. Net nu ik een post wou doen over het feit dat het mij een klein beetje ergert dat we de Marokkaanse gemeenschap zo oeverloos verplichten zich uitgebreid te blijven excuseren voor dingen waarmee ze als gemeenschap niet zo gigantisch tussen zitten, blijkt ... dat er ook Polen zijn met zware wenkbrauwen.

[Aanvulling : ik bedoel bv. op reporters die tijdens een Stille Mars enkel aan allochtonen de vraag stellen "Bent u hier omdat u allochtoon bent?"
Of reporters die zich afvragen of "de Imams in hun moskee (beluister het tweede audiofragment) wel oproepen om de daders aan te geven" (en hiermee impliceren dat de migranten dat anders niet zouden doen)]


Gaan wij ons nu bij de Moslims ver-sorry-en?
En moeten de Polen zich nu excuseren? Of mag het daar wel een slechte jeugd zijn?
En roepen de pastoors zondag in hun kerk wel op om de voortvluchtige dader aan te geven?

Het zijn toeren, met de wereld tegenwoordig.

[Aanvulling: simpele grapjes à volonté natuurlijk. Loop straks in het station snel naar de stationschef en zeg: "Meneer, ik zag net een verdacht individu op het perron!"
Kijk dan opnieuw over je schouder en zeg: "Oef gelukkig, ik vergis me. Het is enkel een Marokkaan."]