Sponzen Ridder

dit is steeds meer een blog, dan wel een homepage

maandag, mei 27, 2013

Feminisme

Nu is het genoeg!

Het is NIET de fout van de mannen.

Allemaal oren goed open, ik zeg het nog een laatste keer: het is niet mijn fout.

Wat?

Wel: telkens als er aan een koffietafel vastgesteld wordt dat een Vrouw die de Top bereikt alweer een "harde tante" blijkt te zijn, dan wordt het excuus snel bovengehaald. "Ja, maar om als vrouw de top te bereiken, moet je meer man zijn dan de mannen zelf, straffer en brutaler. Dat is de reden". De denigrerende term "manwijf", u kent hem wel.

B*llsh*t.  Ook de mannen aan de top zijn geen representatieve mannen. Anders stond ik daar wel. Dus waarom zouden vrouwen het excuus nodig hebben dat die vrouwen aan de top ook niet representatief zijn?

Daarom, als jullie willen stellen dat eenieder die aan de top wilt geraken, man-vrouw-golden-retriever, enigszins karaktergestoord moet zijn, dan wil ik mee uw koffie drinken.

Maar het moet nu gedaan zijn om via een sluwe redenering (of hoort hier het zinsdeel "typisch vrouwelijke redenering"? Hah!) alle slechte kanten van de vrouw op de mannen te schuiven.

Vanaf nu neem ik dat persoonlijk.

Dedju toch.

[update: spontane opmerking van een collega: "Ja, maar ze vergaderen wel efficiƫnter."]

[update bis - heeft er niks mee te maken
]