Sponzen Ridder

dit is steeds meer een blog, dan wel een homepage

vrijdag, maart 08, 2013

Vrouwendag

Internationale vrouwendag vandaag!

Ik ga hier niet liggen zeuren over zin-of-onzin, of over het feit dat ik in een sector werk die zeer (in sommige domeinen: te) sterk vervrouwelijkt is. Vrouwendag is nog altijd nodig.

U weet al dat in de reusachtige piramide boven mijn hoofd vooral vrouwen wonen (enkele typische mannen-bastions daar gelaten). En bij deze hoop ik van harte dat de KU Leuven deze lente een vrouwelijke rector mag verwelkomen, wij horen in de wandelgangen de namen van twee uitstekende kandidates.
Een vrouwelijke paus, latino, zwart of else-colored, mag ook. Maar dat is misschien nog wat vroeg.

 Amnesty International Frankrijk heeft de grootste kans om viraal airplay te verwerven. Viraal, dan moet je boodschap en vorm toch net iets anders verpakken.
 Dit is de boodschap:
“Quand on est une femme, pour disposer librement de son corps, mieux vaut être un homme. Aujourd’hui encore, les femmes ne sont pas libres de choisir leur sexualité, leur mariage ou leur maternité. Victimes de lois ou de coutumes, elles sont soumises à la volonté des hommes.”
En dit is de vorm:
 
 Schokkend dat dat een beeld is dat ons moet schokken.

 [overbodige noot: SR © de natuur]


3 Comments:

At 9:42 p.m., Anonymous lien said...

Wie, Maex en Baelemans?

 
At 9:45 p.m., Blogger Sponzen ridder said...

Dat zijn idd. twee namen die je veel hoort. Geen idee hoeveel andere kandidaten er nog zullen zijn.

Ik heb natuurlijk wel een voorkeur voor een van beide.

En aan het einde van het verhaal, zullen de studenten vermoedelijk weer beslissen (wat niet echt in het voordeel is van 'mijn' kandidaat).

 
At 10:40 p.m., Anonymous lien said...

Ik hoorde ook nog Luc Sels, Koen Geens (nu niet meer natuurlijk), Rik Torfs, en Bart Demoor. Spanneund!

 

Een reactie posten

<< Home