Sponzen Ridder

dit is steeds meer een blog, dan wel een homepage

dinsdag, september 01, 2009

Ezel!

Gisteren viel mijn vermoeide oog op onderstaande advertentie:Een IQ testje op het internet! Dat spreekt een mens zijn ijdelheid toch aan zekerst.

Na één keer klikken bleek dat ik zowaar de 1000ste deelnemer was en dus een prijs gewonnen had! Hoeveel geluk kan een mens op één dag hebben.

Nog even verder klikken moest ik mijn gsm nummer ingeven. 10 euro per week troggelen ze de arme idioot af die zich laat vangen.

Als je terugkijkt naar de originele reclame, dan kan je echter niet zeggen dat ze je niet gewaarschuwd hebben: links boven staat de prijs, per week, en links onder staat de url met een hint naar wat ze van je denken als je je inschrijft.


3 Comments:

At 11:08 a.m., Anonymous Goya said...

Ik heb het ook geprobeerd vorige week, volgens mij zakt de score van degenen die wel hun GSM nummer ingeven automatisch met 20 eenheden!

 
At 6:44 p.m., Anonymous Anoniem said...

als wiskundige interesseert dit je dan misschien ?
Het leuke is dat die wet blijkbaar algemeen geldt (als je veel getallen hebt) en daardoor gebruikt kan worden om bv bedrog in enqueteresultaten (zit het niet vol verzonnen enquetes) of belastingsaangiften te ontdekken (dat laatste zouden ze met Clinton gedaan hebben).

 
At 2:49 p.m., Blogger Xolosquintle Thorvard Ragnvald said...

Troost je. Je kan nog altijd een slimme ezel worden, als je jezelf niet twee keer aan dezelfde list zou laten vangen.

 

Een reactie posten

<< Home