Sponzen Ridder

dit is steeds meer een blog, dan wel een homepage

maandag, juni 30, 2008

Alles?

"Is dit nu alles?"

Ik hoor de laatste tijd te veel mensen en vrienden tussen de regels die vraag stellen. De midlife crisis van een generatie die tussen wal en schip is opgegroeid.
Enfin, ik heb geen ervaring met dat midlife gedoe (en hopelijk worden ze wiskundig gezien meer dan 70), maar ik gebruik de term bij gebrek aan beter.

Zelf mag ik niet: 'Jij hebt kleine kinderen, ergo geen recht op klagen.'. En eerlijk gezegd, ik ben er inderdaad wat te moe voor.

Maar soms, als ik weer eens te laat 's nachts tussen de voorverwarmde lakens schuif, dan bekruipt me de vraag wel eens. Niet of dit nu echt alles is, eerder
'Zal ik kunnen aanvaarden dat dit alles is? Zal ik dat aanvaarden kunnen aanvaarden?'

Diep. Diep. Diep.


1 Comments:

At 9:55 p.m., Anonymous Anoniem said...

Je zou kunnen denken dat het niet genoeg is. Terwijl soms toch meer dan we aankunnen. Los van de vaststelling dat we al eens een diamant missen, op zoek naar de parel -

Ofzo.

 

Een reactie posten

<< Home