Sponzen Ridder

dit is steeds meer een blog, dan wel een homepage

dinsdag, oktober 02, 2007

Brood

Ik ben niet de mens van snelle replieken. Als ik in een discussie zit, of in de rats, dan weet ik nooit wat zeggen. Ik ben het type dat pas 's avonds op de perfecte, citeerbare soundbites komt. Schitterende, gevatte en witsige antwoorden. Wanneer het te laat is. In bad.

Heel af en toe, niet vaak, wordt ik wel eens betrapt in een hachelijke situatie. Zoals vorige week.

Op dinsdag zijn de bakkers hier toe en zo zat ik op een avond met mijn arm gewurmd in een broodautomaat. Toen ik mijn romp verder draaide om schouderdiep tot bij mijn brood te kunnen reiken, keek ik in de vragende ogen van een man die intussen geduldig zijn beurt afwachtte. En wat zegt een Ridder, ad rem als hij is, op zulk moment?

- "Oei, ik ben hier geen brood aan het stelen hoor!"

Geloofwaardig.

Er was wel een uitleg voor.


3 Comments:

At 9:54 a.m., Anonymous Anoniem said...

Zelfs nu, uren na datum klinkt uw uitleg heel verward en een beetje ongeloofwaardig :-)

 
At 10:53 a.m., Blogger Goofball said...

Ik weet ook altijd mijn beste antwoorden uren na een gesprek :(.

Het moet wel grappig geweest zijn daar bij de broodautomaat. Ik zie het al helemaal voor mij.

 
At 5:27 p.m., Blogger Unknown said...

Uiterst herkenbaar... de beste replieken vind ik als ik onder de douche sta. Hebben installaties ter bevordering van de hygiƫne een positieve invloed op onze communicatieve vaardigheden?

 

Een reactie posten

<< Home