Sponzen Ridder

dit is steeds meer een blog, dan wel een homepage

zondag, september 24, 2006

Al ive

Drie dus.

Kinderen.

Hebben wij.

Dodelijk voor een weblog, want:
- wie is er nu geinteresseerd in baby-posts?
- waarover kan je anders schrijven als dat eventjes het enige is?
- wanneer krijgen de dagen eindelijk hun 25ste uur, waarin je kan posten?

Vooral dat laatste is een probleem.

Ondertussen heb ik mega-super-veel extra respect voor mensen als Jos Verhoogen. Want mooie foto's nemen tijdens een bevalling, dat is onmogelijk. Als vader moet je kiezen tussen het moment meemaken of de foto nemen. Bovendien is er veel te weinig licht (schemer), veel te veel beweging en geen enkele kans om iets opnieuw te doen. (tip van de dag: niet proberen!)

Bij babyfoto's is de verleiding vaak groot om hem zwart-wit te maken. Maar is dat wel een goed idee?
sIMG_3074ZW
Is de gekleurde mooier? Ik vind van wel.
The cape man


10 Comments:

At 3:45 p.m., Anonymous Anoniem said...

de gekleurde.

 
At 3:49 p.m., Anonymous Anoniem said...

Ook ik kies voor de gekleurde, zoveel sprekender!

 
At 8:03 p.m., Anonymous Anoniem said...

Bwa, het lezen van babyposts "op een ander" stelt mij meestal toch gerust dat het gras ergens anders niet groener is (lees: dat we niet de enigen zijn die slaapgebrek hebben) ;)

 
At 11:25 a.m., Anonymous Anoniem said...

De gekleurde foto!

En de lezertjes van je blog begrijpen wel dat er belangerijker zaken in je leven zijn dan bloggen hoor ;)

 
At 8:43 p.m., Blogger Maarten Cannaerts said...

Kleur voor mij!
We beginnen je wel te missen hier zunne... dringend tijd voor pinten in de stamkroeg.

 
At 9:12 a.m., Anonymous Anoniem said...

Ridder, proficiat en bedankt.

Maar ik geef toe van de bevallingen,geboorten van mijn kinderen heb ik ook geen goede, eerlijk zijn geen foto's. Op zo'n moment kan je niet en vader en fotograaf zijn. Laat opdat moment je vader zijn maar primeren. Alhoewel ik in de meeste gevallen voor zw w ben gaat mijn voorkeur ook hier uit naar de kleur versie, en proficiat ook aan de vrouw.
En tijd om te bloggen ik weet niet of het betert, de mijn zijn zo goed als de deur uit maar af entoe hebben ze ook nog wat tijd nodig....

 
At 9:24 a.m., Blogger Pietel said...

Proficiat. En Gorik: waarom had je Jos niet gebeld zodat hij vader kon zijn en jij op het gemak foto's kon trekken?

Of euhm...

 
At 9:24 a.m., Blogger Sponzen ridder said...

Oei, mijn plan is om die kinderen nog een jaar of vijf op te voeden en dan weer helemaal op eigen benen te staan. Zeg nu niet dat ik ze in garantie terug moet sturen.

Nog iets wat ik niet goed snap aan foti: gekleurde foto's gaan er meestal op vooruit als je ze wat verscherpt. Bij zwart-witten is dat helemaal niet zo. Mensenhersenen zijn vreemde dingen.

 
At 9:26 a.m., Blogger Sponzen ridder said...

@pietel: misschien moet ik vragen dat hij dat de komende jaren doet :-)

 
At 12:01 p.m., Anonymous Anoniem said...

@ pietel en gorik

't is dat ik genoeg heb met mijn 3 kinders ( niet dat ik te klagen heb) dat ik het nu op fotograferen hou.....

 

Een reactie posten

<< Home