Sponzen Ridder

dit is steeds meer een blog, dan wel een homepage

vrijdag, mei 12, 2006

Wereldkeuken

Een van de leuke neveneffecten aan Drieduizend is dat je allemaal mensen (virtueel) ontmoet. Mensen die dezelfde dingen fotograferen [leuke links!] en toch is het anders.

Zo bewegen de Wereldkeuken en de Sponzen Ridder zich wel eens langs dezelfde banen naar hun werk. Vrolijk fluitend legden we dezelfde scene vast. De keuken één keer, de ridder tien. Dat zegt al wat.
WereldsHeilig Hart

Beide foto's hebben het beeld + het straatmeubilair. De linker foto is de mijne. Ik had hem oorspronkelijk niet op Flickr gezet wegens niet goed genoeg - te gewoon, zeg maar.
Daarnaast de foto die ik bedoeld had, getrokken door de wereldkeuken. Besluipt mij dan een moment van jaloers dedzju? Om eerlijk te zijn, niet, want ieder maakt zijn eigen dingen (foto's, teksten, kinderen). En de mijne zijn, zoals ikzelf, altijd complexer qua opzet, sturend ipv observerend en daardoor milder voor het onderwerp. Minder aangrijpend of aandoenlijk, zelfs al probeer ik het. Het weze zo. Dju.

Erg leuk was het om mijn eigen foto photoshopgewijze te verwereldkeukenen - in kleur, contrast en scherpte. Nog redelijk gelukt, vindek.


2 Comments:

At 11:02 p.m., Anonymous Anoniem said...

verwereldkeukenen is een leuk woord ;-)
bestaat ook versponzenridderen?

 
At 11:09 p.m., Blogger Sponzen ridder said...

Hm, dat zit natuurlijk in de vreemde perspectieven :-)

Leuk ook is om te proberen een foto te maken in de stijl van iemand anders.

 

Een reactie posten

<< Home