Sponzen Ridder

dit is steeds meer een blog, dan wel een homepage

maandag, augustus 25, 2014

Zomergasten

Voor mij mag Wilfried De Jong het best nog wel enkele jaren doen.

Ik was in de valse overtuiging dat hij een wat excentrieke sportjournalist is, omwille van Holland Sport, maar wat mag je mensen niet onderschatten.  Hij maakt ook theater, schrijft, acteert... presenteert.

En kijk!
Freek De Jonge (hélemaal niet de gearriveerde eikel voor wie hij wel eens wordt opgevoerd, maar een oprecht betrokken meester)!
Ionica Smeets (zonder gedoe voor de wetenschap; die kan mij zooo krijgen, onverwijld (°))!
Saskia Noort (verrassend, wat gesloten)!
Jim Taihuttu (tegendraads)!
...
David Van Reybrouck moet ik nog bekijken, maar dat kan enkel meevallen.

Jammer dat ze er geen 12 per jaar maken, maar misschien dat ze het dan ook geen 27 jaar kunnen volhouden.

Zeker zo goed als Jelle Brandt Cortius, een paar jaar geleden.

(°) indien de Sponzen Eega zou meelezen: da's natuurlijk een spreekwoordelijke hyperbool, ze heeft immers al een kerel en een schattig zoontje dat zich elke avond op haar warme schoot nestelt, waarna zij. Wacht. Stop.


2 Comments:

At 10:36 p.m., Anonymous K. Artman said...

Ik kende die Wilfried De Jong niet (nooit van gehoord), maar bij de twee afleveringen die ik heb gezien, vond ik hem (blijkbaar anders dan jij) een vreselijk slèchte interviewer. Gelukkig vielen de twee gasten die ik bekeek en beluisterde (Reinbert De Leeuw en David Van Reybrouck) wèl erg goed mee, want van dat dysfunctionele gestotter van die De Jong kreeg ik het behoorlijk op mijn heupen. Een sportjournalist, zei je...? ;-)

 
At 9:57 a.m., Blogger Sponzen ridder said...

Maar dat gestotter vind ik nu net onweerstaanbaar. De ene zijn ergernis is de andere zijn turn-on :-)

Hij is ook héél Hollands, nog iets wat ik wel leuk vind.

En natuurlijk, die sport.

 

Een reactie posten

<< Home