Sponzen Ridder

dit is steeds meer een blog, dan wel een homepage

donderdag, december 21, 2006

Onderwijs

Ik neem te weinig foto's. Schrijf en bel te weinig.
Reden: ik werk de laatste weken te veel. 's Avonds ook, te laat.
Het onderwijs is een rare job.

Vandaag had ik nochtans enkele mooie fotokansen. In de bocht van de afrit van de ring rond Brussel naar de E40 zag ik drie auto's voor mij een BMW de berm inrijden, opzij gedrumd door een vrachtwagen. Tegen 120 per uur is dat zelfs voor deze toeschouwer efkes naar adem happen.

De vorige keer zag ik ook al op dezelfde ring een bijna-ongeval. Toen stond een meisje aan het einde van een oprit stilstaand te telefoneren, terwijl een vrachtwagen achter haar dat stil-staan niet had gezien. Er was te veel verkeer voor de vrachtwagen om in te voegen, maar hij gooide zich toch op een paar meter van de botsing tussen de auto's op de ring.

Als ik in twee passages op de ring twee keer een bijna-accident zie, dan wil ik niet weten hoe vaak het daar bijna-prijs is. Leve het openbaar vervoer.


2 Comments:

At 1:48 p.m., Anonymous Anoniem said...

het onderwijs is misschien wel een rare job... maar ik vind dat je goed les geeft (af en toe een beetje snel en soms wat moeilijk) maar je weet waarover je spreekt, en dat is belangrijk...

 
At 10:43 p.m., Blogger Sponzen ridder said...

Katoenen, ik zal dit het volgende jaar vertragen zodra ik er een opening voor zie voorbijflitsen :-)

Met dank.

 

Een reactie posten

<< Home