Sponzen Ridder

dit is steeds meer een blog, dan wel een homepage

donderdag, december 21, 2006

Onderhandelen

We hebben er eentje rondlopen die niet zou misstaan bij de vakbonden van VW Vorst.

Dat gaat ongeveer zo:
Ik ben een speculoosje aan het knabbelen.
- "Papa, krijg ik een speculoosje?"
Op het ogenblik dat ze de "een" uitspreekt ziet ze in mijn ogen dat het antwoord eigenlijk al ja is. Dus herneemt ze zich naadloos:
- "Papa, krijg ik tw.. "
Maar in een onderhandeling moet je altijd méér vragen dan wat je wilt. Als nummer één al binnen is, dan win je niets door enkel voor nummer twee te gaan. En dus besluit ze:
- "Papa, krijg ik ee..tw..DRIE speculoosjes? Drie!"

En dat dus allemaal in een fractie van een seconde. Vier jaar en een kluts. Wat moet er van mij binnen een jaar of twaalf worden?


1 Comments:

At 7:55 a.m., Anonymous Anoniem said...

Hoe? Is er dan een verschil tussen speculaas en -oos?

 

Een reactie posten

<< Home